خانواده سالم

خانواده سالم

علمی فرهنگی اجتماعی
خانواده سالم

خانواده سالم

علمی فرهنگی اجتماعی

راه و روش ایجاد پیوند قوی عاطفی در دوران عقد


روزهای با هم بودن، اما سقف مشترک نداشتن، حال و هوای خاص خود را دارد. با هم هستید، ولی هنوز آن‌قدرها با یکدیگر صمیمی نشده‌اید. گاهی برای گفتن برخی حرف‌ها ...  

 


ندا داودی


روزهای با هم بودن، اما سقف مشترک نداشتن، حال و هوای خاص خود را دارد. با هم هستید، ولی هنوز آن‌قدرها با یکدیگر صمیمی نشده‌اید. گاهی برای گفتن برخی حرف‌ها، این پا و آن پا می‌نمایید و فکر می‌کنید شاید وقتی دیگر به او بگویم. اما خوبی این روزها این است که هر دو نفر برای این‌که جای بیشتری در قلب هم داشته باشید، تلاش می‌نمایید.

صمیمیت چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیافتد، باید به خودتان زمان بدهید تا یکدیگر را بشناسید، محبت‌تان را نشان دهید و قدم قدم به دنیای هم نزدیک‌تر شوید. این روزها خیلی مهم است تا چه استراتژی برای ورود به قلب طرف مقابل‌تان داشته باشید.
باید با برنامه پیش بروید. از همین ابتدای راه برای ارتباط با همسرتان برنامه‌ریزی کرده و طبق اصول رفتار نمایید. فکر نکنید همین که با هم هستید، برای صمیمیت و استحکام رابطه کافیست. درست است با خوانده شدن خطبه‌ی عقد، محبت شما در قلب یکدیگر خواهد افتاد اما این محبت، حکم یک نهال تازه متولد شده را دارد و باید آبیاری‌اش کنید تا جان بگیرد و قد بکشد.
نقشه‌ی راهبردی که شما برای ایجاد صمیمیت با همسرتان می‌کشید باید طبق خصوصیات فرهنگی، اعتقادی، روانشناسی و خانوادگی هر دوی شما باشد.
نمی‌توان یک نسخه‌ی مشترک داد تا تمام زوج‌ها در دوران نامزدی از آن پیروی کنند. زیرا حد و حدود روابط در خانواده‌های مختلف فرق می‌کند. برخی خانواده‌ها در دوران عقد مانند زن و شوهر روابط راحتی دارند و در برخی دیگر محدودیت رفتاری‌شان زیاد است. بعلاوه خصوصیات روانی هر دوی شما نیز در نوشتن این نسخه مؤثر است.
ما چند پیشنهاد برای‌تان داریم تا بتوانید پایه‌های علاقه‌تان را قبل از رفتن به خانه‌ی مشترک‌ مستحکم‌تر کنید.

یاد بگیرید بیان کنید
از همین ایام بدانید که همسر شما علم غیب ندارد و باید محبت‌تان بیان شود. حرف‌های محبت‌آمیز، ابراز دلتنگی، آرزوهای زیبا برای با هم بودن، همه می‌تواند باعث صمیمیت شما شود. البته وقتی تماس‌های تلفنی طولانی‌مدت دارید، حواس‌تان به قبض تلفن هم باشد.

ای نامه که می‌روی به سویش
از راه‌های فانتزی و رمانتیک برای بیان احساس‌تان استفاده کنید. شما همیشه کنارهم نیستید، پس باید روش‌هایی را انتخاب نمایید که از راه دور هم عملی باشند. پیامک‌های محبت‌آمیز، ایمیل‌های رویایی و حتی نوشتن نامه و گذاشتن آن در کیف نامزدتان می‌تواند به مدل‌های مختلف احساس‌تان را بیان کند.

نگاهم کن، نگاه تو خوب است
در دوران عقد شما زمان زیادی از با هم بودن‌تان را در جمع خانواده هستید، پس باید زبانی پیدا کنید که حتی در جمع هم بتوانید بوسیله‌ی آن به هم ابراز علاقه داشته باشید و نگاه محبت‌آمیز بهترین زبان بین‌المللی برای این کار است.

شناخت، شناخت و باز هم شناخت
محبت بدون شناخت، ممکن است هیجان‌انگیز و رویایی باشد، اما ماندگار نیست. برای آن‌که شریک یک عمر همدیگر باشید، باید شناخت‌تان را از هم بیشتر کرده و در تماس‌های تلفنی و دیدار‌های حضوری صحبت‌های جدی را فراموش نکنید.

یک روش دلنشین برای من و تو
به خواسته‌های طرف مقابل توجه کنید. ممکن است شما فکر نمایید که نزدیک شدن جسمانی می‌تواند باعث صمیمیت بیشتر شود، اما همسرتان چنین اعتقادی نداشته و هنوز برایش سخت باشد رابطه‌ی نزدیک برقرار کند، پس به خواسته‌ی او احترام بگذارید و روشی را پیدا کنید که برایش دلنشین‌تر است.

خط قرمزهای عقدکردگی
مراقب خط قرمزهای خانواده‌ی او باشید. دیدار شما در خانه‌ی همسرتان و خانه‌ی شما مهیا می‌شود، پس حواس‌تان به آداب و رسوم هر دو خانواده باشد. اگر شما مرد هستید و پدر زن‌تان ساعتی را برای برگشت دخترش تعیین می‌کند، سعی نمایید حتماً تا آن زمان همسرتان را به خانه‌ی پدرش برگردانید. این روزها تمام می‌شود، ولی نگه داشتن حرمت بزرگترها در خاطر آن‌ها خواهد ماند.
برای صمیمیت در این روزها فکر کنید و نقشه بکشید، اما یادتان باشد وقتی به خانه‌ی مشترک‌ رفتید این حرف‌ها را فراموش نکنید. نهال شما همیشه نیاز به مراقبت دارد و صمیمیت چیزی است که در طول زمان باید برای حفظ آن تلاش کرد. پس:
صمیمی، عاشق و محترم بمانید.


منبع: سایت آستان مهر








نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد