خانواده سالم

خانواده سالم

علمی فرهنگی اجتماعی
خانواده سالم

خانواده سالم

علمی فرهنگی اجتماعی

زندگی کودکان > چگونگی تربیت اقتصادی کودک


هادی عباس زاده


اگر والدین برای پول خرج کردن ارزش قائل شوند، چشمان کنجکاو کودک نظاره گر خواهد بود و ذهنش آن را فرا می گیرد. شما ارزش پول را از طریق دادن پول توجیبی و آموزش پس انداز کردن به فرزندان خود می شناسانید.




هادی عباس زاده

پدر و مادرها می توانند در تشخیص و درک پیام هایی که از طریق دستگاههای ارتباط جمعی کودکان را احاطه کرده اند، به آنها کمک کنند. حتی خردسال ترین بچه ها هنگامی که والدین شان در حال خرید هستند نظاره گر آنان هستند و از طرفی بحث های بین والدین درباره صورت حساب های پرداخت نشده و مواردی از این قبیل علائم تربیتی برای کوک ارسال می کند.

شما در جایگاه پدر و مادر باید راههای جدیدی را بیابید تا ارزش پول را به کودکان خود بشناسید. اگر والدین برای پول خرج کردن ارزش قائل شوند، چشمان کنجکاو کودک نظاره گر خواهد بود و ذهنش آن را فرا می گیرد. شما ارزش پول را از طریق دادن پول توجیبی و آموزش پس انداز کردن به فرزندان خود می شناسانید.

اما هنوز اولین قدم در پرورش کودکان مقتصد که بدانند چگونه پول خود را خرج کنند و در این زمینه تیزهوش باشند، به تصمیم و عملکرد شما بستگی دارد. لازم است، راجع به پول و مسائل اقتصادی و تجربیات واقعی خود در زندگی، با فرزندانتان صحبت کنید تا او اهمیت این موضوع را متوجه شود.

یاددادن جنبه های علمی و کاربردی مدیریت اقتصادی به کودک( از جمله پس انداز در کنار خرج کردن پول و خرید مطلوب) بسیار مهم است. دانش مدیریت صحیح پول به کودک شما کمک خواهد کرد که به اهداف زند

گی خود برسد و آنها را به طور مناسب تنظیم کند. این قدرت پول نیست که انسانها را ثروتمند می کند، بلکه تسلط داشتن بر آن و قدرت فرد در مدیریت پول و اقتصاد است که از او یک ثروتمند می سازد.

در اینجا پنج نکته مهم برای پرورش کودکان به منظور درک ارزش پول، ذکر می شود:

1-      توضیح دهید برخی از چیزهایی که کودک می خواهد، خیلی گران است یا برای خرید بعضی چیزها باید منتظر باشد. این کار به کودک کمک می کند که در آینده استقلال و اعتماد به نفس لازم را برای گفتن « نه » و انجام ندادن برخی کارها داشته باشد.

2-      به فرزندان خود اجازه دهید تا از همان ابتدای کودکی تصمیمات مالی بگیرند. در بسیاری از خانواده ها، پول توجیبی فقط برای این است که از دادن هر روز پول به کودک خودداری شود. اما لازم است درباره چگونگی خرج این پول با کودک صحبت کنید. درست خرج کردن پول درس مهمی است که کودک فرا می گیرد.

3-      توصیه می شود برای کودک قلک تهیه کنید و به او بگویید نصف پول هایی که در آن جمع می کند به حساب پس انداز خودش واریز خواهد شد و نصف دیگر را مجاز است آنچه را که دوست دارد با استفاده از آن خرید نماید. این تکنیک، حق انتخاب و آزادی عمل او را ترغیب خواهد کرد تا سرعت پس انداز کردن را افزایش دهد.

4-      بگذارید کودکان بدانند پولی که خرج می کنید حاصل ساعاتی است که کار کرده اید. به آن ها بگویید که دولت بخشی از درآمد شما را به عنوان مالیات کسر می کند.

5-      سرمایه گذاری را به کودک خود آموزش دهید.

 

هیچ آموزگاری بهتر از تجربه نیست. از این رو اگر سهام می خرید، با کودکتان درباره ارتباط بین مشتری بودن یا شریک بودن در یک شرکت صحبت کنید.

 












نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد