خانواده سالم

خانواده سالم

علمی فرهنگی اجتماعی
خانواده سالم

خانواده سالم

علمی فرهنگی اجتماعی

ازدواج > واکاوی قرآن جایگاه ازدواج را در اسلام مشخص می کند


مهدی یاراحمدی خراسانی


امروزه بزرگترین معضل در جوامع بشری و به ویژه کشورهای غربی کاهش تأثیرات مثبت خانواده بر افراد است که با بازگشت به سیره پیامبر اکرم(ص)، تکریم مقام زن و الگو گرفتن از زندگی حضرت زهرا(س) این مشکل از بین می‌رود...




مهدی یاراحمدی خراسانی



واکاوی آموزه‌های قرآنی و سیره پیامبر(س) جایگاه اساسی ازدواج در اسلام را مشخص می‌کند و معیارهای صحیح ازدواج را به زوجین معرفی می‌کند. «مهدی یاراحمدی» استاد دانشگاه پیام نور مشهد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، با بیان این مطلب گفت: امروزه بزرگترین معضل در جوامع بشری و به ویژه کشورهای غربی کاهش تأثیرات مثبت خانواده بر افراد است که با بازگشت به سیره پیامبر اکرم(ص)، تکریم مقام زن و الگو گرفتن از زندگی حضرت زهرا(س) این مشکل از بین می‌رود.

وی افزود: خانواده کوچکترین و در عین حال مؤثرترین واحد اجتماعی است که بر هویت و شخصیت افراد جامعه تأثیر غیرقابل انکاری دارد و در دنیای مدرن امروزی تنها راه نجات جامعه بشری برگشتن به محیط خانواده است.

یاراحمدی با بیان اینکه رعایت چارچوب‌های اسلامی در انتخاب همسر زمینه ایجاد یک خانواده سالم را فراهم می‌کند،‌ تصریح کرد: تجملات و تشریفات، توقعات و تعارفات بیش از حد، آفت‌های تهدیدکننده نهاد خانواده است که با در نظر گرفتن معیارهای صحیح اسلامی این مشکل برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه آمار طلاق در جامعه رو به گسترش است، یادآور شد: ارایه راه‌حل‌های اساسی به زوجین و برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج و تکریم مقام زن در خانواده نقش اساسی در استحکام پایه‌های خانواده و روابط زناشویی دارد.
یاراحمدی ادامه داد: می‌توان با استفاده از ابزار هنر و آموزش مسایل فرهنگی، مسایل ضروری را به افراد خانواده آموزش داد چرا که استحکام پایه‌های خانواده تأثیر بسزایی در کاهش آمار جرایم و بزهکاری خواهد داشت.

 








نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد